کد خبر: 1228141
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۰
سال گذشته در این ایام حجم آب ذخیره شده در داخل این سد ۱۵۳ میلیون مترمکعب بود و در مجموع ۱۰ میلیون مترمکعب آب برای احیای دریاچه ارومیه رهاسازی شده بود که امسال این مقدار افزایش چشمگیری داشته است

جوان آنلاین: در سال آبی جاری ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب سدمهاباد برای کمک به احیای دریاچه ارومیه رهاسازی شد. 
 رئیس امور آب مهاباد با اشاره به رها‌سازی ۱۱۰ میلیون متر مکعب با هدف احیای دریاچه ارومیه گفت: این رهاسازی با حجم ۳۰ مترمکعب در ثانیه از سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه، تالاب‌های اقماری و سفره‌های زیرزمینی در حال انجام است و علاوه بر آن ۸۰ میلیون سهم بخش کشاورزی نیز طبق برنامه تا شهریورماه رهاسازی می‌شود. خالد رحمانی با اشاره به اینکه هم اکنون وروی آب به دریاچه سد ۲۰مترمکعب در ثانیه است، افزود: هم اکنون حجم آب ذخیره شده پشت مخزن سد مهاباد به ۱۷۴ میلیون مترمکعب رسیده است. 
وی تصریح کرد: سال گذشته در این ایام حجم آب ذخیره شده در داخل این سد ۱۵۳ میلیون مترمکعب بود و در مجموع ۱۰ میلیون مترمکعب آب برای احیای دریاچه ارومیه رهاسازی شده بود که امسال این مقدار افزایش چشمگیری داشته است. این مسئول همچنین در باره میزان بارش‌ها در ایستگاه هواشناسی تاج سد مهاباد نیز گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۳۹۳ میلی‌متر بارندگی در این ایستگاه ثبت شده که حدود ۱۰۰ میلی‌متر از بارش‌های سال قبل بیشتر است. رحمانی افزود: امسال با توجه به بارش‌های مناسب دبی ورودی آب سد مهاباد نیز افزایش چشمگیری داشته است و دبی ورودی آب در اول فروردین به ۸۶مترمکعب در ثانیه، ۶ فروردین به ۵/۶۷ مترمکعب در ثانیه و ۹فروردین به ۶۴ متر مکعب در ثانیه رسیده بود. وی ادامه داد: سال گذشته در این ایام ورودی آب سد مهاباد سه متر مکعب در ثانیه و خروجی آن نیز ۹مترمکعب در ثانیه بود. رئیس امور آب مهاباد گفت: سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار